ستاره های لیگ با سقف قراردادشان محروم Ù…ÛŒ شوند؟

ستاره های لیگ با سقف قراردادشان محروم می شوند؟




 

 


ستاره های لیگ با سقف قراردادشان محروم می شوند؟


تاریخ : چهارشنبه ،
20 مرداد 1389

سقف قرارداد ها آیا تاثیری در کنترل قیمت ها داشت؟



غیر از 75 درصد بینندگان برنامه تلویزیونی 90 که گفتند این طرح نمی تواند سبب شود تا قیمت ها کاهش یابد حتی سردار عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ هم پذیرفت 15 درصد بازیکنان لیگ برتر یعنی همان ستاره ها که پول های گزاف می گیرند ، سقف مورد نظر را رعایت نکرده اند. رئیس سازمان لیگ اما هنوز اعتقاد دارد آنچه به عنوان قانون مصوب کرده اند می تواند راهی برای فرار از باتلاق نابودسازی پولهای بیت المال است که به فوتبال سرازیر می شوند و بی آنکه گامی باشند برای پیشرفت فوتبال ملی تنها به نابودی منابع مالی می انجامند؛« ببینید ما یک چارچوبی را نوشتیم . شاید بگویید امروز فعلا مکانیسم اجرایی اش را نداریم. اشکال ندارد . ما گام اول را برداشته ایم شاید امروز موفق به مهارش نشویم. شاید نتوانیم برویم یقه بازیکنی که می آید مصاحبه می کند و می گوید سقف را قبول ندارد بگیریم چون کارت بازی اش را بر اساس قرارداد ما بسته است را فعلا بگیریم اما به یک جایی می رسیم که همه چیز مشخص می شود و ما منتظر می مانیم. »

او درحالی این حرف را می زند که تقریبا تمام مدیران باشگاهی قانون وضع شده را ناکارآمد و غیر کارشناسی می دانند. محمد حسن انصاری فرد در این باره می گوید:« تیم های فقیرتری مثل ما نمی توانند بازیکن گران بخرند اما این سقف قراردادها سبب شد که قیمت های بازیکنن دیگر هم بالا برود چون دیگر 35 میلیون یک عرف شده بود. من به بازیکنم حاضر بودم این سقف را بدهم اما او حتی حاضر نشد با ما پای میز مذاکره بنشیند و به تیم دیگری رفت. این یعنی رقمی که گرفته خیلی بالاتر از سقف بوده است. »
مدیران باشگاه هایی مثل سپاهان ، ذوب آهن و استیل آذین حاضر نیستند حتی حرفی دربار سقف قراردادها بزنند و تنها سئوال ها در این باره را با لبخند پاسخ می دهند. علی فتح الله زاده و حبیب کاشانی ، مدیران تیم های استقلال و پرسپولیس اعتراف می کنند برای جذب یا نگه داشتن بازیکنانی از تیم شان یا تیم های دیگر حاضر به پرداخت ارقام بالای 500 میلیو تومانی بوده اند اما ناکام مانده اند و این یعنی پذیرش عینی فرار از سقف اما قراردادهای مکتوب همه حاکی از رعایت سقف ها هستند و عزیز محمدی همچنان معتقد است باید صبر کرد تا شاید ؛« در فوتبال ما همه سال همین طور است که اول چک ها را می کشند و موعد پرداخت ها که می رسد چون پولی در بساط نیست ، چک ها برگشت می خورند. آن موقع است که شکایت ها پیش کشیده می شوند و ما وارد عمل می شویم. هم بازیکنان را محروم می کنیم و هم باشگاه ها را.»
این گفته البته شاید در نگاه اول منطقی برسد اما مشکل بزرگ اینجاست: ستاره هایی که محرم می شوند ، بازیکنان ملی پوش هستند. با محرومیت ملی پوشان چه اتفاقی برای فوتبال ملی می افتد؟

این پرسشی است که عزیز محمدی هم پاسخی برایش ندارد. او البته از لزوم اجرای قانون می گوید . از اینکه صدای همه از این همه ریخت و پاش در آمده و حتی باید به قیمت کنار گذاشتن ستاره ها از تیم ملی ، قانون را اجرا کرد اما سابقه دور زد هایی که هر روز و هر روز در لیگ رخ می دهد این فرضیه را که قانون سقف قراردادها به محرومیتی بیانجامد را از همان ابتدا مردود می داند. درحالی که تیم های دولتی بودجه های هنگفت در اختیار دارند و هیچ قید و بندی برای هزینه کرد آن ندارند ، تعیین سقف پرداخت آیا می تواند عملی باشد؟ این پرسشی است که تقریبا تمام مدیران و کارشناسان فوتبال ایران در پاسخش از کلمه « نه» استفاده می کنند!


کلمات کلیدی : اخبار فوتبال ایران ، تیم ملی فوتبال ایران ، اخبار لیگ ایران ، اخبار تیم ملی ، فوتبال ایران ، مسابقات فوتبال ، زمان برگزاری فوتبال ، سایت خبر ورزشی ، علی دایی ، بازیهای تیم ملی ، جدول لیگ برتر ، جدول لیگ ایران ، نتیجه فوتبال ، فرهاد مجیدی ، عادل فردوسی پور ، سوتی های جواد خیابانی ، فدراسیون فوتبال ، رنکینگ فوتبال ، تک گل